Lansat de la sfârșit de 2018, de Patricia și Armand Bertea din Iași, Poloniq este un software as a service (SaaS) care și-a propus în primă fază să ajute restaurantele să gestioneze rezervările, înlocuind metoda ”pen and paper” cu o variantă digitală web and mobile.

Odată cu criza Covid19 s-au închis restaurantele și multe dintre acestea s-au reorientat spre livrări. Poloniq și-a propus să le ajute în continuare și a lansat opțiunea de comenzi online direct pe shopul restaurantului cu plata online integrată pentru a facilita livrarea non-contact.

În momentul de față orice restaurant care își dorește un shop propriu pentru a primi comenzi online poate apela la Poloniq și în 2 ore (varianta standard), shopul e live.

Echipa Poloniq își dorește să fie un suport continuu pentru proprietarii de restaurante, oferind asistență tehnică și dezvoltând continuu noi funcționalități care să ajute în această translare a restaurantelor din offline în online. Un focus important al echipei este și pe partea consultanță de marketing și informări continue despre oportunitățile actuale, cu sugestii concrete venite din partea echipei pentru adaptarea la noile reguli impuse de criza existentă.

Digitalizarea în sine nu este un proces complicat. Tehnic, orice se poate face. Diferența o face modul în care folosim tehnologia. Avem exemple de restaurante care au știut să introducă Poloniq în strategia lor de marketing digital și și-au crescut vânzările în online, pe când altele sunt în etapa de adaptare. Și aici noi intervenim cu partea de consultanță de marketing și definire a strategiei de comunicare în online. - Patricia Bertea.

 

Poloniq nu concurează cu platformele agregatoare. Poloniq este soluția optimă atunci când restaurantul dorește să-și dezvolte propriul shop cu o investiție minimă, plătind un abonament lunar și având la dispoziție o echipă care se ocupă continuu de îmbunătățirea platformei și crearea de noi funcționalități.

Avantajele de a avea propriul canal de vânzare și de a digitaliza relația cu clienții sunt multiple, dintre care menționăm:

  • Lipsa concurenței (prezentă pe platforme agregatoare)
  • Lipsa posibilității de comparare directă a prețurilor cu cele ale concurenței (cum se întâmplă pe platformele agregatoare)
  • Accesul direct la baza de date de clienți
  • Comunicare personalizată cu clienții
  • Colectare automată de feedback
  • Posibilitatea de a crea campanii ulterioare de emailing sau remarketing

 

Dacă nu ar fi venit criza nu ne-ar fi trecut prin cap să lansăm această variantă de "Shopify pentru restaurante”. Eram confortabili cu ceea ce aveam – rezervări. Dar iată că astfel de crize te scot din zona de confort și te provoacă să faci schimbări majore în modelul de business. Și cum criza încă nu a trecut și noi îmbunătățim Poloniq în continuare, fapt pentru care lansăm până pe 1 iunie posibilitatea de comandă contactless în restaurante, precum și un serviciu personalizat pentru hoteluri care vor să gestioneze traficul la micul dejun. - Armand Bertea

-------

Later edit:

Restaurantele pot opta pentru toate cele 3 module Poloniq sau pentru unul dintre ele:

  • Rezervări online
  • Meniu digital
  • Shop propriu pentru comenzi

 

Iar pentru că hotelurile au avut de suferit deopotrivă în această perioadă, punem la dispoziția acestora următoarele soluții pentru a redeschide în siguranță:

  • Aplicație pentru acces la micul dejun (gestionarea traficului)
  • Aplicație de room-service
  • Aplicație pentru rezervări în restaurant