Restaurantele, cafenelele și bistrourile care vor să implementeze comenzi online pot alege mai multe variante existente pe piață. E drept că foarte la îndemână sunt platformele agregatoare  de tip Food Panda, Take Away și Glovo, care au ca principal avantaj faptul că pot asigura și serviciul de livrare a comenzilor. Cu toate acestea, odată cu criza COVID19, multe restaurante și-au pus problema dacă pot suporta comisioanele de până la 35% cerute de astfel de platforme și și-au îndreptat eforturile spre crearea propriului canal de vânzare prin crearea unui shop online pe site-ul propriu și utilizarea forței proprii de livrare.

Dar pentru că a crea un shop online custom pentru HORECA implică resurse financiare și de timp semnificative, noi la Poloniq am adus pe piață un concept nou de software dedicat restaurantelor care să le ajute pe acestea să aibă un shop funcțional cu o investiție minimă sub forma unui abonament lunar și într-un timp foarte scurt (2 ore în variantă standard/ max 5 zile în variantă custom).

Poloniq nu este doar un tool de creat shopuri pentru restaurante, ci, prin toate funcționalitățile puse la dispoziție restaurantelor în panoul de administrare, Poloniq ajunge să fie acea aplicație care să ajute restaurantele să gestioneze comenzile online începând de la preluare, confirmare (cu timpi de prepare și timpi de livrare), livrare și follow-up cu customer satisfaction. Obiectivul nostru la Poloniq a fost de a ajuta restaurantele să digitalizeze relația cu clienții lor, ceea ce a însemnat că a trebuit să ne focusăm pe tot ceea ce reprezintă automatizarea comunicării, crearea unei baze de date și oferirea de rapoarte ce pot fi utilizate cu succes în crearea de campanii de marketing pentru fidelizarea clienților. Shopul realizat prin Poloniq e doar interfața cu clientul, în schimb ceea ce se regăsește în spate e ceea ce credem noi că poate prezenta valoare pentru orice restaurant care înțelege miza digitalizării: eficientizarea proceselor, economisire de timp, istoric client, accesibilitate din orice colț al lumii pe orice dispozitiv conectat la o rețea de internet.

Recunoaștem că această idee de comandă online o avem de acum 4 ani, când, prezenți în Amsterdam la o conferintă de digital marketing, am experimentat posibilitatea de a face rezervare la restaurant, de a comanda și plăti în avans cina pe care urma să o avem. Deși o experiență plăcută, mai ales pentru cei ca noi din generația Y, am realizat că piața HORECA din România nu era la acel moment pregătită pentru o astfel de modificare a procesului de ”achiziție client”, fapt pentru care doi ani mai târziu am lansat doar modulul de rezervări online și abia în 2020 cel de comenzi online. Și iată că este aici o oportunitate încă neexplorată de restaurantele din România - comanda în avans în locație. Astfel, chiar și restaurantele care nu fac livrări pot utiliza cu succes modulul nostru de comenzi online atât pentru comanda în avans în locație, cât și pentru comanda cu ridicare din locație. Am gândit sistemul în așa fel încât să suporte și locații multiple - de exemplu cei de la Cuptorul Moldovencei primesc comenzi în avans cu plata online cu ridicare din cele 6 locații pe care le au în Iași shop.cuptorulmolodovencei.ro

Poloniq permite și variantă multi-store, respectiv în cazul restaurantelor care fac livrări, utilizatorul își poate selecta locația de unde dorește să i se facă livrarea, așa cum e în cazul BurgerVan.

Alte beneficii aduse de modulul de comenzi prin Poloniq: 

- O bază de date a clienților într-un singur Poloniq

- Acces la istoricul de clienți și identificarea clienților fideli

- Posibilitatea integrării cu alte platforme de livrări (totul adunat în Poloniq)

- Măsurarea satisfacției clienților printr-un formular trimis automat după ce se livrează comanda

- Hosting gratuit dacă se alege un subdomeniu Poloniq (adresa site-ului va fi de tipul restaurantulmeu.poloniq.ro)

- Comunicare personalizată cu clienții

E important de subliniat că Poloniq nu concurează cu platformele agregatoare de tip Food Panda, Glovo sau TakeAway, ci este complementar și ajută, de fapt restaurantele să fie ”stâpâne” pe propria bază de clienți. Astfel, din acest punct de vedere putem spune că restaurantele pot prin Poloniq:​

- să își dezvolte propriului canal de vânzare 

-  să obțină maximum din investițiile în marketing digital prin salvarea audiențelor și crearea de campanii de remarketing

- să nu trebuiască să se preocupe de un nivel ridicat al concurenței prezente pe platforme agregatoare  

să nu intre într-un ”război” al prețurilor și promoțiilor așa cum se întâmplă pe aceste platforme agregatoare 

- să folosească baza de date pentru a fideliza clienții 

- să obține rapoarte și statistici relevante

Revenind la trendurile în materie de comportament al consumatorului care își dorește să comande online mâncare, vedem că opțiunea comenzii în avans posibilă pe Poloniq la o dată ulterioară (de ex. se poate comanda LUNI pentru JOI când este aniversarea, la o ora specifică) este căutată și folosită atât pentru situații de evenimente la birou, comenzi de grup, cât și pentru evenimente acasă. Comanda la o dată ulterioară este extrem de avantajoasă pentru restaurant care poate în felul acesta să-și  planifice comenzile și livrările mult mai eficient.  Apoi, dacă vorbim despre cei care aleg comanda cu ridicare personală, vedem că aceștia doresc să aibă posibilitatea de a ridica rapid mâncarea deja pregătită, fără să existe timpi de așteptare, iar opțiunea de plată online ajută foarte mult pentru că ușurează procesul de ridicare și elimină timpii de așteptare. 

Printre alte funcționalități oferite de Poloniq menționăm:

-          Modificarea facilă a produselor și a categoriilor de pe site (adăugare, editare, ștergere, dezactivare) și actualizarea lor în timp real (modificările pot fi făcute cu ușurință de restaurant)

-          Alegerea tipurilor de plată: plata online (electronică, direct pe site), cash sau cu cardul la livrare/ridicare. În cazul plății online, aceasta este integrată direct în Poloniq.

-          Blocarea unor date sau intervale orare pentru livrare și ridicare personală (utilă mai ales în cazul sărbătorilor legale, zilelor în care atingeți maximul capacității de livrare etc.)

-          Setarea unei valori de comandă minimă

-          Transmiterea către client a unui timp de prepare și timp de livrare

-          Setarea costurilor de livrare (costul poate varia în funcție de numărul de km sau poate fi 0 în cazul unui prag minim de comandă)

-          Adăugarea de produse asociate (configurare meniul zilei, pachete produse)

-          Afișarea produselor pe site doar în anumite zile sau în perioade personalizate (de ex Paște sau Crăciun - produse de sezon), astfel încât acestea se vor activa și dezactiva automat (util și în cazul promoțiilor și a meniului zilei)

-          Confirmarea rapidă a comenzilor și de pe mobile (aplicația este accesibilă și de pe dispozitive mobile)

 

Câte despre costuri, după cum spuneam, investiția este minimă, fiind pe bază de abonament lunar. Prima lună și set-up inițial sunt gratuite, ulterior plătindu-se abonamentul lunar - negociabil - pentru următoarele 12 luni.  La plățile online comisionul procesatorului este de 1.5% din valoarea fiecărei comenzi, iar pentru plățile cash sau card, nu se percepe niciun comision.

În concluzie, Poloniq este mult mai mult decât o platformă unde restaurantele își pot construi un shop propriu, fiind de fapt o aplicație gândită 100% pentru HORECA cu funcționalității și beneficii specifice restaurantelor care vor să digitalizeze relația cu clienții lor. În acest sens, faptul că alături de modulul de comenzi online, restaurantele pot opta și pentru modul de rezervări online și cel de meniu digital, e un argument în plus pentru a alege o soluție de tip all-in-one, adică totul în Poloniq!

 

Dacă sunteți interesați de Poloniq, ne puteți contacta pe contact@poloniq.ro și putem stabili un call pe Zoom conform programului.

---

Pe lângă modulul de comenzi online, restaurantele pot alege și alte 2 module special dedicate lor:

-          Meniu digital

-          Rezervări online

Pentru industria hotelieră punem la dispoziție următoarele soluții:

  • Aplicație pentru acces la micul dejun (gestionarea traficului)

  • Aplicație de room-service

  • Aplicație pentru rezervări în restaurant