Meniul digital interactiv – sau meniul contactless, cum mai este numit – reprezintă un avantaj competitiv pentru restaurantele care îl adoptă. Dacă dețineți un restaurant, cafenea sau cofetărie, Poloniq vă ajută să implementați rapid meniul digital accesibil pe bază de cod QR.

 

Ce este meniul digital?

Meniul digital este o aplicație care permite afișarea meniului unui restaurant direct pe telefonul clientului prin scanarea unui cod QR sau accesarea unui link.

 

Cum funcționează meniul digital?

  1. Ce trebuie să facă clienții?

Clienții scanează un cod QR plasat pe mesele din restaurant folosind camera foto sau o aplicație de tip QR scanner. Instant, li se va afișa meniul digital într-un browser online. Meniul este structurat pe categorii și are inclusă funcția de căutare. Clienții selectează produsele dorite și cheamă ospătarul din aplicație.

  1. Ce trebuie să facă restaurantul?

Set-up-ul inițial al meniului se face cu ajutorul nostru, fără niciun cost suplimentar. Restaurantul ne transmite lista de categorii și produse cu toate informațiile necesare (preț, gramaj, alergeni). Meniul digital permite și adăugarea pozelor și personalizarea graficii în funcție de identitatea vizuală a restaurantului.

După set-up-ul inițial, restaurantul poate oricând să modifice meniul din panoul de administrare: să adauge produse noi, să le editeze pe cele existente, să le dezactiveze sau șteargă pe cele care nu mai sunt în stoc.

Restaurantele care au optat și pentru sistemul de comenzi online prin shop propriu gestionează dintr-un singur loc meniul și pot alege ca anumite preparate să fie afișate doar în meniul digital sau doar în shop, fiind disponibile doar în restaurant sau doar pentru comenzi, în funcție de caz. 

 

Ce avantaje are meniul digital pentru restaurante?

În comparație cu un meniu fizic și chiar cu un meniu sub formă pdf, meniul digital interactiv aduce numeroase beneficii restaurantelor, printre care amintim:

  • Flexibilitate – principalul avantaj al meniului digital este flexibilitatea și ușurința de a adăuga și modifica produse (modificarea meniului zilei, adăugarea produselor sezoniere, eliminarea produselor care nu mai sunt în stoc, modificarea prețurilor)
  • Crearea facilă și rapidă a promoțiilor
  • Automatizarea promoțiilor și a meniului zilei
  • Interactivitate
  • Nu necesită spațiu de depozitare
  • Nu necesită investiții suplimentare cu dispozitive necesare, deoarece clienții folosesc telefoanele proprii
  • Evitarea situațiilor neplăcute în care în restaurant nu există suficiente meniuri pentru a fi distribuite tuturor clienților
  • Evitarea situațiilor neplăcute în care clienții așteaptă mult la masă pentru a primi un meniu
  • Nu necesită instalarea aplicației de către clienți, pentru că meniul se deschide direct în browserul din telefon
  • Reducerea costurilor cu printarea – nu mai este nevoie să fie printate inserturi în meniu sau meniuri întregi atunci când apar modificări în meniu 
  • Un drum în minus pentru ospătari – nu mai trebuie să aducă meniurile la fiecare masă la sosirea clienților și nici pe toată perioada când stau la masă, clienții putând accesa oricând meniul
  • O soluție eco-friendly
  • Reducerea costurilor de marketing – crearea unor meniuri noi sau a unor inserturi în meniu presupun cel puțin costuri cu designul grafic
  • Un ajutor real pentru personal, care altfel trebuie să fie atent la igienizarea meniurilor fizice, lucru care, de cele mai multe ori, nu este posibil 100%
  • Un plus de siguranță pentru clienți – meniurile fizice pot crea disconfort, mai ales în contextul post-pandemic, fiind manipulate de un volum mare de clienți

 

Ce spun restaurantele din comunitatea Poloniq despre meniul digital dezvoltat de noi

 Ioana Luca, co-fondator Andalu GastroBar Iași, despre meniul digital Poloniq:

„Să știi că sunt foarte apreciate meniurile noastre digitale. Foarte puțini au întrebat de meniul clasic. Și nu-ți zic că mi-am dat seama ce simplu este și pentru noi. Este un drum în minus pe care îl facem. Nu mai vreau să ne reîntoarcem la cel clasic. Chiar nu. Plus spațiu în minus de depozitare. Și e ceea ce am vrut dintotdeauna – flexibilitate. Deci uite ce cadou mi-a făcut pandemia prin Poloniq.”

Dacă doriți să implementați rapid meniul digital în restaurantul dumneavoastră, vă stăm la dispoziție: [email protected]

----

Pe lângă meniul digital, Poloniq oferă restaurantelor și:

  • Sistem de rezervări online - mai multe detalii aici
  • Sistem de comenzi online prin shop propriu - mai multe detalii aici

Pentru industria hotelieră punem la dispoziție următoarele soluții:

  • Aplicație pentru acces la micul dejun (gestionarea traficului)
  • Aplicație de room-service
  • Aplicație pentru rezervări în restaurant